Snake pit @ Warszawa

#99

Fan va skönt det är med Snake Pit alltså. Det är egentligen helt sjukt. Vi tog det lugnt hela dagen, käkade lunch vid 13, åkte till gigget 15. På biljetten hade vi early entry, men man hade redan öppnat dörrarna när vi kom dit. Vi kände en viss stress, som visade sig vara helt obefogad, för när vi kom fram till ingången till snake pit så hade dom fortfarande inte öppnat den. Gojira öppnade, sedan Black Label Society, Machine Head och slutligen Metallica. Ca 45 000 pers var det i publiken. På The Big 4 var det 80 000.

Dagarna går väldigt fort och blir inte alls lika jobbiga när man slipper ställa sig i kö tidigt på förmiddan. Jag har säkrat mitt snake pit till Paris i alla fall. Så jävla skönt. Franska fansen kommer ju att börja köa från 07-08 på morgonen liksom. Jag tror faktiskt jag även kommer kunna hjälpa andra in i piten på lördag, dock blir nog inte det förrän nån gång innan Metallica går på.


Ingången till Bemowo.


Utanför ingången till snake pit.


Helt ok platser. Antar att jag lär fundera på att börja sola efter den här bilden...


Snake pit


Gojira


Zakk Wylde, BLS


Machine Head


Adam Duce från Machine Head (bakom kameran) i Snake Pit. Resten av bandet kom sen med.


James och Kirk under NEM om jag inte missminner mig.


Killarna ute på scenen i snake pit


Lasrar under One.


Thank you, good night.

Black Label Society var väldigt kul att se. Zakk Wylde är ju lite av en levande legend. Andra gitarristen i bandet, Nick Catanese, var också kul att se. Han kom fram och ställde sig flera gånger framför oss, och kastade även ut ett par plektrum. Självklart plockade vi inte en enda så jag gjorde "en Asta": jag pekade på snake pit-scenen och gick dit, så fick han komma ge mig ett plektrum i handen istället! HAH! Man måste inte vara en söt liten blond tjej för att lyckas med en sån sak! :)

What else, what else. Ehm, jo, det är väl fan dags att man lär sig texten till Shortest straw snart, nu när man hört den så jävla många gånger live. Jag kanske lärt mig den tills Paris. Suspicion is your name, Your honesty to blame, Put dignity to shame, Dishonor.

Nä, nu är klockan alldeles för sent. Jag återkommer med mer bloggande sen! I morgon bär det av mot Paris! Just ja, jag har fått lite indikationer på att det kommer att dyka upp nåt ännu större än de 8 spelningarna i Mexico. Jag undrar just vad det kan vara..

God natt!

E

Kommentarer
Postat av: Tobias

Satans, större än Mexico?! Lär ju vara något enormt då. Spelning nr 100 nu i Frankrike eller?

2012-05-11 @ 02:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback