Snake pit @ Prag

Ja. Vart ska man egentligen börja? Jag hinner inte skriva så himla mycket vi ska dra iväg till Wien om någon timme bara å flyga till Belgrad där nästa spelning är i morgon. Just jävla, vi måste ju hitta nåt boende i Belgrad dessutom.

Snake pit. Wow. Det är ju helt klart där man ska vara även om jag tror att man får en bättre helheltsupplevelse utanför pit'en faktiskt. Så jävla häftiga lazrar under "One". Ett litet bekymmer är vart i man ska stå å. Längst fram vid scenen? Vid räcket? Där stod vi. Det kändes bra att ha räcket liksom. Vissa stunder var fan bandet överallt så man fick stå med ryggen mot räcket vilket kändes lite konstigt det också. Vissa sprang runt för att för stunden få bästa platsen. Vad är egentligen bäst? Vi vet nog fortfarande inte vart som är bäst.

Hur som! Det är jävligt trevligt att komma ut på turné igen. Det är också så skönt att man känner så många. Machine Head var förband. Så jävla bra. Gojira med. Jag känner en kille som jobbar åt MH så vi surrade en stund i piten. Mike, Metallicas security, kom fram och hälsade. Äh, vad ska man säga. Sen kom det upp en halvfull ryss och tackade mig för att allt var så bra på meet & greet i Moskva. Det är roligt att bli igenkänd måste jag säga. Skit samma, jag slänger upp några bilder så får dom tala för sig.


Oskar och jag i Snake Pit.


Machine Head


Publiken.


Rob, Kirk och James på scenen runt Snake pit.


Rob & Kirk under one. Dålig bild men jävligt cool lazershow var det.


Bild från hotellet. Folk som är påväg från gigget.

Kort sammanfattning. 20 låtar? Hela black album baklänges. Jag fick en kopp energidryck över mig av Lars. Koppen är sparad. Snake pit är fränt, men jag tror man får en grym upplevelse vart man än är. Det verkar lite som om det finns en risk att man hamnar i ormgropen även i Paris. Återstår att se.

Ursäkta för ett lite luddigt inlägg men så får det bli vid den här tidpunkten. En massa bilder togs dock inte med min mobilkamera så ni får nöja er med detta så länge. Eftersom att vi inte vet vart vi kommer att bo eller om vi kommer ha tillgång till internet så kan det ta nån dag nu innan det blir ett inlägg.

Metal up your ass.

E

Kommentarer
Postat av: E Gadd

Shit vad grymt att ni alla fick stå i pit'en! Vilken upplevelse! Kul att få se bilder därifrån också :)

2012-05-08 @ 00:21:24
Postat av: Dino

Faan !! Jag e lite tveksam till snake pit nu när ja såg MOT bilderna, känns som man tappar lite upplevelse :/ 1 sak säger ja bara innomhus in the round !! BRA TRYCK !!

2012-05-08 @ 08:31:52
Postat av: Jaymz_H

Jävligt avundsjuk... :'(

Även om jag kan fixa biljett (med lite tur..) så kommer jag aldrig få uppleva snakepit :(

2012-05-08 @ 12:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback