Redo för turné..?

Om dryga 12 timmar sitter man på planet till Prag. Jag har inte ens packat väskan än. Hitills är nog detta den minst planerade resan jag gett mig ut på. Det viktiga är ju dock att man har resvägen ordnad, samt konsertbiljetter så klart. Boendet är inte bokat mer än för Prag och Paris. 

Så här kommer de kommande dagarna att se ut:

6 maj. Stockholm - Prag, flyg med SAS.
7 maj. METALLICA.
8 maj. Prag - Wien, med bil. Wien - Belgrad, flyg med Air Berlin.
8 maj. METALLICA.
9 maj. Belgrad - Warszawa, med bil.
10 maj. METALLICA.
11 maj. Warszawa - Paris, flyg med Wizzair.
12 maj. METALLICA.
13 maj. Paris - Stockholm (skavsta), flyg med Ryanair.

Helvete vad drygt. Jag har nog inte insett hur tight schema vi kommer att ha. Ta resan från Prag till Belgrad som exempel. Vi kommer mer eller mindre att åka till Wien direkt efter spelningen. Sen flyg tlll Belgrad, sova lite sen spelning igen. Dagen efter väntar en lång bilfärd från Belgrad till Warszawa. Jag blev erbjuden att åka bil hela resan men jag känner att det hade blivit för jobbigt. Tur är i alla fall att alternativet fanns, eller finns.

I Prag kommer jag och Asta att bo ihop med Oskar och hans far på Iris Hotel. Tydligen ska det vara i samma byggnad, eller åtminstone bredvid Synot Tip Arena (där gigget är). I hyrbil från Prag till Wien åker vi med Vladimir (Ryssland) samt en vän till honom. Från Belgrad till Warszawa åker vi med Dainis (Lettland) och hans flickvän. Det är en jävla tur att man lärt känna så mycket folk under tiden man turnérat, annars vet jag inte riktigt hur jag hade fått ihop det här.


Flaggan som kommer få följa med på turnén. Starkt jobbat Oskar! :)

Jag kommer att skriva här om jag får tid. Annars kommer jag att mikroblogga på min facebook-sida och lägga upp nåt foto. Just ja, jag vet inte om jag nämnt det men jag har valt att inte jobba något åt MetClub under dessa gig. Jag har mina anledningar. Vi får se hur det blir i framtiden men just nu vill jag mest bara ha roligt och vara ett fan.

Snake pit, here we come!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback