På tåget till Oslo

I skrivande stunder sitter jag och Hedeby på tåget från Stockholm till Oslo. Internet går upp och ner hela tiden så det blir spännande att se hur lång tid det kommer att ta innan det här inlägget verkligen kommer upp på bloggen. Min dag började i alla fall redan kl 04.30. Eller efter lite snooze, 04.50. Två plattor öl hade jag inhandlat som jag släpade med mig till tågstationen. Det gör jag inte om igen. 16kg öl att släpa på i en kvart-tjugo är ingen höjdare. Jag orkade knappt lyfta armarna på tåget från Gävle till Stockholm. Det är därför jag först nu skriver något.


Två lådor öl och Mathias coop-påse.


Bloggar!

Det kommer bli kul med turné igen. Fast jag vet inte om man kan kalla en spelning för turné? Jag har tyvärr varken tid eller råd att göra mer spelningar. Oslo är ju så pass nära att man bara kan svänga förbi. Men jag har så jävla fullt upp med examensarbete och andra fritidssysslor att jag egentligen inte borde åka till Oslo ens. Å andra sidan finns det väl inte på världskartan att jag missar en Metallicaspelning som bara är nästgårds.

SNAKE PIT
Ja, det är väl ett ganska hett ämne, eller? Jag fick faktiskt ett samtal från.. nu kommer jag inte ihåg namnet, men från jämtland i alla fall. Någon som följt bloggen och undrade lite om snake pit-passen. Jag säger väl som jag brukar, att oftast så fylls inte snake piten helt utan fylls på eftersom. Om jag lyckas få tag på några extra så blir det på samma dag som spelningen, men det finns ingen garanti alls för det. Jag kan inte lova något. Sedan är min lista rätt lång på namn som jag måste försöka prioritera i sådana fall.


Snygg-Hedeby

Snart är det väl dags för första ölen tror jag. Ikväll är det förfest på Hard Rock Café i Oslo. Det ligger på Karl Johan, inte svårt att hitta. MEN, vi tänker ju börja på vandrarhemmet, alltså Anker Hostel (det får ni söka efter själv) innan vi går dit. 70NOK för en stor öl känns lite väl överdrivet, ligger väl runt 100SEK då antar jag. Å det går ju inte för en annan som är student.

Ses i snart i Oslo!!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback