What the hell was that..?!

..it's only Erik! ropade Oskar och Roger Gadd bakom ryggen på James. "it's for the fans man", eller nåt säger James efteråt. Mycket lustigt måste jag säga. Det blev nog inte riktigt som jag hade planerat det faktiskt, i Oslo alltså.


Jag bakom Lars trumset. Photo taken by José The Sniper.

Klockan är sent, jag borde sova, jag bokade flyget till Köpenhamn för ett par dagar sen bara.. planering? Nja, vi spinnger vidare på samma tråd som senast. Men det löser ju sig alltid? Det kanske vore bra om det sket sig rejält nån gång så man lär sig. Jag har lite svårt att bestämma mig om det här inlägget ska handla om inför Horsens och Fængslet - State Prison Open Air, eller Oslo... eller både och!

Jag har inte skrivit nåt på länge. Tror ni jag har haft tid? Nja. Det har varit fullt upp med det sista i skolan, examensarbetet. Inte nog med det har jag dessutom tagit MC-körkort!! Så med körlektioner, uppkörning och en massa skrivande på examensarbetet, och glöm inte nattjobb, så har jag liksom inte prioriterat bloggen nåt. Jag kanske blir förlåten..? Så i och med det är jag inte så himla taggat för gigget i morgon. Det kommer att bli jävligt roligt jag vet det, och visst, det kommer bli sjukt kul att träffa vänner igen.. och jag vill verkligen höra nya versionen av My Friend of Misery med harmonierna! Men det blir en snabb visit till Danmark. In i morgon bitti, hem på torsdag morgon igen. Äh vafan, lite taggad är jag nog ändå.


Go and play! Photo taken by José The Sniper.

Tillbaka till Oslo en stund..! Jag kommer inte riktigt ihåg allt jag skulle berätta egentligen. Jag vet att jag brände mig ganska rejält i den varma Oslo-solen. Jag hade med mig en skylt där det stod "1001 shows and never been behind the drum kit" (alltså sista nollan i 100 struken). Jag tog fram den innan Seek. Det var James som såg den. Oväntat. Så han pekar på sig själv och pekar sedan på Lars och gestikulerar att det tyvär inte är upp till honom utan Lars. Så kollar han på Lars och pekar på mig och min skylt. Lars ser den men springer ut till scenens högra sida för att sedvanligt spotta ut energidryck på publiken. Chip, en av Metallicas crew som jag känner står framför scenen och gör sig beredd att kasta ut badbollarna. Lars vänder sig om och kollar på mig. Dom runt om mig skriker, Chip gestikulerar han också. Lars vinkar upp mig. På en minut var jag uppe på scenen. Ingen tvekan den här gången! Jag kommer upp och Kirk säger: "Hey bro, you made it!!" varpå jag svarar "FINALLY!". Vad händer sen? Tror ni jag blev nervös? Jag vet inte vad jag blev. Tunnelseenede fick jag i alla fall. 40 000 och jag ser nästan inget. Så Lars ber mig spela. Inte fan tänker jag spela? Jag har ett minne från ett klipp från USA när James blir riktigt sur när ett fan börjar slå på trummorna när han snackar med publiken. Tror ni jag vill spela? NEJ. Så Lars kommer fram och frågar mig om jag vill spela första delen av Seek. Tror ni jag vid det tillfället har en aning om hur seek går eller? NEJ. Hade jag väntat mig det eller? NEJ. Så jag sitter och funderar, hur fan går låten egentligen? Så Lars säger: "Ok, I play it and you start it", nåt sånt. 4 gånger, piece of cake. James kör sitt snack och sen "SEEK.. AND... DESTROY...!", så 4 gånger lite för fort visserligen men.. bedöm själva förresten..:


Jag startar Seek, två gånger i Oslo. Filmat av Mathias Hedeby.

Kolla igen när det skiter sig. OK, det är fan inte klockrent, inte lika bra som andra gången men var det så illa? Lars kommer in på slutet med två slag på bastrumman som också bidrar till fuckup'et.. tycker jag! Eller? Skit samma, jävligt roligt är det i alla fall!! Och en jävla upplevelse måste jag säga! Helt sjukt. Tror fortfarande inte det hände. FINALLY! 101 spelningar. The Fillmore. Meet & greet. Filmat åt MetOnTour. Bandet känner igen en. Vad finns det kvar? 102:a spelningen i morgon vet jag att det blir i alla fall.

Sen drar jag nog fan till Nordamerika för de sista spelningara i år i augusti. Jag måste. I need it.

E




Kommentarer
Postat av: Kamilla

Aaaaaaaaaaaah!!! Alltså, jag dör, bokstavligt talat!!! Ditt liv är som min allra största dröm, att James, Lars, Kirk och Rob KÄNNER IGEN DIG!!!!!! Jag klarar knappt av att läsa din blogg för allt är för bra för att vara sant. Jag vill också åka runt hela världen för att se världens bästa band spela. Jag. Vill.

Haha, ville bara skrika av mig lite av min avund ;) ha det bäst och fortsätt blogga :):) /Kamilla

2012-07-25 @ 15:25:40
Postat av: ,

Fy.fan.vad.avundsjuk.jag.blir.

Erik , du har fan världens bästa liv!!

2012-08-16 @ 12:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback