SNAKE PIT

Jag har inte skrivit nåt om det än men det är väl lika bra att jag tar tag i det. Snake pit. Om någon mot förmodan missat vad det är så var det något Metallica hade under Black Album-turnén ("wherever we may roam", "nowhere else to roam" etc.) 1991-1993. Mitt i scenen fanns en öppning för ca 50-100 fans. Det var den perfekta blandningen av klubb- och arenaspelning: flera tusen i publiken, några 100 i snake pit'en. Under den kommande turnén då Metallica firar att det är över 20 år sedan "Black Album" släpptes kommer den att vara tillbaka. Det är jag övertygad om. Jag har inte hört något från officiella håll men jag blir inte förvånad om det skulle annonseras inom en snar framtid.


Snake pit, 1991-1993

Det har ryktats under en lång tid. Varför väljer jag då att skriva om detta nu? En känd fransk radiopratare vid namn Francis Zégut, som är värd för radioprogrammet "Pop Rock Station", twittrade igår något i stil med "det spelar ingen roll vart man står, det kommer att finnas en snake pit precis som 1993". Jag är inte den som tror på lösa rykten, utan väntar gärna tills det är officellt. När det kommer rykten från olika håll av världen känns det dock onekligen som att det ligger en sanning i det.

Hur hamnar man i snake piten? Om jag inte är ute och cyklar så kunde man vinna via t.ex. radio-tvstationer, alternativt om man sög av rätt person i crewet. Så tror jag inte det kommer att fungera denna gång tyvärr! På den tiden fanns inte MetClub. Jag gissar att det kommer att ske en utlottning liknande den som är för meet & greet. Ett fåtal vinnare ur fanklubben kommer att vinna snake pit-pass.

Det är vad jag tror.

E


Kommentarer
Postat av: fredrik wallengren

Bara att hoppas på att Lasse plockar fram det vita trummorna också då! :D

2012-01-31 @ 12:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback