Sonisphere i Polen den 10:e maj

Jag spekulerade lite för mig själv vart Metallica skulle spela den 10:e maj. Det var en lucka på 3 dagar mellan Belgrad och Paris och det hör inte till vanligheterna att Metallica har fler än 1, max 2 dagar ledigt mellan spelningar. Det blev alltså klart idag att Metallica spelar på Sonisphere Festival i Warszawa den 10:e maj 2012. Jag skulle gissa på att första benet av sommarturnén nu är klar. Eventuellt kanske det dyker upp ett till gig, men inte fler. Förköpsbiljetter finns nu via MetClub.


Sonisphere Festival

Återigen hålls festivalen på Bemowo Airport. Metallica spelade på Sonisphere Festival i Polen senast 2010 med The Big 4, det var också första och enda gången som Sonisphere varit i Polen. Nu kommer festivalen tillbaka igen.


Sonisphere Festival 2010

Jag kommer ihåg när Metallica spelade där senast. 80 000 i publiken. Det var en jäkla stämning. Jag förstår att man väljer återvända, det var ändå 2 år sedan man senast besökte Polen. Polen är ett ganska trevligt land att besöka, billigt boende, flyg, mat och dryck. Sen är väl språket som vanligt ett återkommande problem då man får räkna med att de allra felsta inte förstår engelska. Jag försökte ta mig till backstageområdet i över en timme. Lite klantig var jag visserligen som inte var bestämd och bara bad vakten att ta mig till Metallicas produktion, men det är en annan historia det.

Kommer jag att åka dit? Jag vet faktiskt inte. Av erfarenhet vet jag att festivalspelningar får standard setlist vilket gör dessa ganska tråkiga. Å andra sidan vet vi ju redan vilka 12 av de ca 18-20 låtarna är redan. Nu kan man ju faktiskt börja spekulera i om Metallica kommer att spela på fler Sonisphere Festivaler. Metallica är klar för 3 av 3 Sonispheres än så länge. Det kommer med stor sannolikhet vara en Sonisphere i Sverige i år. Jag tror inte Metallica kommer att besöka Sverige i år dock. Vi fick The Big 4 förra året. I år får vi åka till Danmark, Norge eller Finland istället.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback