In Flames i Örebro

Jag har precis sett Brynäs vinna 3:e matchen i rad mot Skellefteå i SM-finalserien. Så jävla skönt. Dock missade jag 1,5 period pga av resan från Örebro och In Flames! Jävlar vad bra det var. Jag ser det lite som en uppvärmning till det som kommas skall i maj.

I alla fall, jag hade sedan en tid tillbaka bokat biljett tillsammans med några andra till In Flames spelning i Örebro. IF kör ju en klubbturné genom Sverige just nu och det är något jag verkligen inte ville missa. Dom ska faktiskt lira i Gävle snart med men jag fick först inte tag i biljetter till det gigget.

Resan började runt 13, var i Sollentuna hos Mike vid 14.30. Därefter bar det av mot Solna för att plocka upp Hedeby innan vi far raka vägen mot Örebro (förutom ett stopp i Västerås där Mike plockade upp en vinyl). Nån öl senare var vi framme hos Patrick i Kumla där det bjöds på grillning! Förjävla gott. Sedan fick vi skjuts till Stoffe som bor bara några minuter från gigget. Uppladdningen bestod av bira, lite sprit och Metallica i rutan (för ovanlighetens skull ;).

På gigget träffade vi Jörgen och Fredde å några öl.  Death Destruction var förband men dom såg vi inte. Jag hade en känsla av att det nog heller inte var så mycket att se, men jag ska inte uttala mig om det. Det var runt 800 pers på spelningen och det kändes lagom rymligt. Det blev ett bra drag när In Flames gick på och det var jävligt bra. Jag blev jävligt nöjd när dom lirade Ropes från senaste plattan som jag håller jävligt högt! En annan milstolpe i min konsertkarriär var att jag float'ade på publken.. 3 gånger! Check! Så jävla roligt. Kvällen avslutades på baren Virus i Örebro där bandet dök in precis när vår skjuts kommit för att plocka upp oss. Lite trist men sånt är livet!


Mike, Patrick, Stoffe å jag.


Hedeby och lilla Casper.


Anders, In Flames


In Flames


In Flames


Får se om det här blir startskottet för lite bloggande. Om inte annat kommer jag att skriva lite under turnén i vanlig ordning.

See ya.

E

Kommentarer
Postat av: Pinnen

Helt värdelös blogg.

2012-04-15 @ 18:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback