Release worldwide 31:a oktober, Sverige 28:e?

Jag föbokade LULU väldigt tidigt via Ginza eftersom att dom först var ut med skivan på deras site. Enligt www.loureedmetallica.com ska skivan släppas worldwide den 31:a oktober. Till min stora förvåning fick jag en bekräftelse i morse att skivan redan är skickad. Att den finns i lager någon dag tidigt förvånar mig inte alls eftersom att man måste kunna leverera dessa till kunderna på releasedatumet.


Release worldwide 31:a oktober, Nordamerika 1:a november, Sverige 28:e oktober?

En tanke var att Ginza begått ett misstag ungefär som när Statoil började sälja Death Magnetic en dag för tidigt, men faktum är att det faktiskt står 2011-10-28 på deras hemsida, likaså på cdon. Jag googlade runt lite på andra länder och fann att skivan även i Tyskland släpps den 28:e. I Storbritannien, Fankrike, Italien släpps den dock den 31:a.

Hur som helst tycker jag att det ska bli jävligt kul att få hem denna platta oavsett om den är bra eller inte, oavsett om Lou Reed är med eller inte. Det är ju ändå Metallica!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback