LULU recension m.m.

Metros Christoffer Röstlund Jonsson har recenserat Metallica och Lou Reeds kommande skiva "LULU", dock framstår det enbart som om det skulle vara Metallica's nya album.


Recension av LULU.

Jag känner att jag inte behöver kommentera recensionen. Jag tycker mest att den är lite underhållande men innehållsfattig onekligen. Min spontana känsla inför denna skiva som den 30:e oktober kommer att finnas i handeln, är att det inte kommer bli någon större hit direkt. Jag kommer att ge den en chans i alla fall.
Det har hänt så pass mycket den senaste tiden med texter som publicerats, nåt klipp hit och dit, hemsidan äntligen klar etc. att jag inte orkat följa med i allt. Materialet  på skivan tror jag textmässigt i alla fall är väldigt bra.


Lulu kommer att släppas i 4 olika format: 2CD, 2CD + Deluxe books, 2CD + Deluxe tube, 2LP. Det skulle inte förvåna mig om den även släpps på MC i nåt land. Jag vet inte riktigt vad jag kommer lägga pengarna på, antagligen köper jag väl allt för eller senare. Den där deluxe tuben tror jag man kan vänta med. Jag misstänker att det blir ungefär samma sak som med coffin-boxen man släppte i samband med Death Magnetic, att den vid senare tillfälle kommer att reas ut väldigt billigt.


Kort klipp med Lou, James och Lars.

Igår spelade Metallica i Abu Dhabi. Det hade varit förbannat roligt om man hade kunnat vara där men det är plånboken och tid som sätter stopp. Jag har tänkt att det är sånna gig jag främst kommer att åka på framöver så det var ju lite typiskt att dom annonserade detta i samband med dom 4 spelningarna i San Francisco. That's life. Setlistan var ganska standard i alla fall. Om två dagar gör bandet första gigget i Indien någonsin. Synd att man inte kommer närvara då heller.

Vi får se hur pass frekvent jag kommer uppdatera bloggen, jag har haft lite fullt upp med annat ett tag nu. När jag är i SF i december kommer jag i alla fall försöka skriva något varje dag. På återseende.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback