Förköpsbiljetterna sålde slut


...igår kväll runt 22 tror jag, gick det längre inte att förköpa biljetter. Jag ogillar verkligen ticketmaster (ticnet). Dom är experter på att fucka upp saker totalt. I det här fallet var det inte direkt någons fel att förköpsbiljetterna tog slut, men den del strul i vanlig ordning var det innan allt fungerade som det skulle. Några kunde inte boka biljetter alls, för vissa kunde man bara välja sittplatser, för någon stod det att förbokningskoden inte fungerade m.m. Det verkar dock som att dom flesta kunde boka biljetter som vanligt runt 10-snåret, ungefär en timme efter utsatt tid. Bra där. Undrar hur det kommer att fungera för allmänheten på måndag.

Det finns hur många historier som helst när det gäller ticnet och fuckups. På förköpet till Stadion kunde man köpa 30 biljetter per person! Dom biljetterna sålde slut direkt och efter nån timme var de första uppe på blocket för sjuka ockerpriser. Jag blir så less på sånt, det är fan det värsta jag vet. När jag skulle köpa biljetter till Metallicas 2 gig på madison square guarden i New York så gick det inte att genomföra betalningen om man valde Sverige som bostadsland. BARA Sverige. Helt jävla sjuk. Jag pratade med deras dumma jävla amerikanska support med som bara snackade skit. En bok med standardsvar var det enda dom kunde ge. Stolpskott. Det gjorde att dom flesta svenskar blev utan biljett till första gigget. Så jävla kass. Som sagt finns det så många historier om hur jävla kass ticketmaster är att jag skulle kunna skriva en roman. Ticnets alla fuckups leder ju till att dom riktiga fansen bilr utan biljett och måste köpa på svarta marknaden. Så jävla ILLA. Jag blir så arg ju mer jag tänker på det.

Jag trodde inte att förköpsbiljetterna skulle sälja slut. Det handlar väl totalt om runt 60-65000 platser på Ullevi var av 20-25000 är ståplats. Jag antar att det är en viss procent av dessa som går till förköp. En stor anledning till att biljetterna faktiskt tog slut igår kväll var nog Megadeths förtjänst. Om man har förköp genom Metallicas fanklubb har man en personlig kod som ger en tillgång till att köpa max 4 biljetter. Är man medlem i Megadeths fanklubb fick man en generell kod som alla kunde använda. Det registrerade på IP numret att man köpt biljetter, men det hindrar ju ingen annan från att köpa ytterliggare 4 biljetter. Jag fick tag i detta och rekommenderade så klart vänner att köpa som var intresserade av att se Metallica i sommar. Jag tror att detta är en väldigt stor anledning till att förköpsbiljetterna inte längre går att köpa.

Mustaine med Hetfield '82
Dave Mustaines Cyber Army en bidragande orsak till att förköpsbiljetterna tog slut?

Nu ska jag lägga mig och sova nån timme innan jag ska in på föreläsning på Högskolan i Gävle. Helgen kommer jag spendera i Söderhamn. That's it.

E


Kommentarer
Postat av: Robin Larsson

Ja, ticnet är inte mycket att hänga i granen. Så totalt värdelöst att deras server i princip kraschar på en pre-sale, samt att det rent allmänt strular.

Tursamt nog var jag snabb in och fick tag på mina fyra biljetter, men många hade stora problem att få tag på några plåtar.



Inför Danmarks lagar nu.



Och nog för att Ullevi är stort, inte så stort att det får plats 650.000 kanske! ;)

2011-03-04 @ 16:23:19
Postat av: Erik

Hehe, vem vet, om man står riktigt riktigt nära varandra kanske det går in 650 tuss? :)



ändrat.

2011-03-05 @ 09:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback