The Big 4: Göteborg (90:e konserten i ordningen!)


Det blev ett litet jubileum igår. Att kalla 90 för litet kanske känns lite fel men faktum är att det finns dom som är en bra bit över 100 konserter. Inte för att det har nån betydelse men det är roligt att försöka hålla räkningen. Förresten så sitter jag på hotellrummet i Milano. Asta vill sova, jag tänkte blogga lite. Nästa spelning är på onsdag dvs att dom kommande dagarna blir lite semster, riktig semester då man faktiskt får sova och slipper stressa!

Hur som helst, vi kanske ska börja med söndag morgon. Vi kom väl i säng runt 03.30, fick sova 3 timmar innan det var dags att bege sig till flygplatsen. Första flyget försenat. Andra flyget försenat. Air Berlin. Men i slutändan blev det bara 30 minuter. Äh, vi kom i alla fall fram till Ullevi vid 15.00.

Ärligt talat orkar jag inte skriva ner allt. Det var en sån bra dag med mycket som hände att jag inte ens kan få med allt. Så jävla roligt var det. Äntligen på hemmaplan, fint väder, mycket folk, många vänner. Fan va roligt! Allt sändes även live i SVT. Jag jobbade inte hela spelningen utan var bara med på meet & greet denna gång. Under gigget tog jag mig fram till räcket med dom andra och det hade en klockren kväll. Först gjorde jag ett tappert försök att ta mig in i mitten-mitten men det var fan för jobbigt. För övrigt fick jag en trumpinne av Lars - kändes väldigt otippat.

Såg Ed Force One på Landvetter, dock inte Iron Maiden.


Meet & Greet. Bilden snodd av Emil Holmgren som var en av vinnarna (inte med i bild).


Mycket folk på Ullevi.


ÖS! Stefan, Asta, Dino, jag och Robert.


Jag glömde fråga vad det här var om egentligen.


Setlistan och trumpinnen.

Jag kanske skriver ner lite mer utförligt när jag är hemma igen efter turnén. Det kan vara lite svårt att sammanfatta en dag bara sådär.. sen att klockan är 01.05 och man är lite småtrött gör ju inte saken bättre.

Läggdags!

E

Kommentarer
Postat av: TheAbsorbant

När du sa "sno en bild av mig" trodde jag att du menade en bild där jag var med... FYI så gjorde att stå och babbla med dig Meet-n-greeten om möjligt ännu bättre... ;)



//Emil

2011-07-05 @ 18:24:09
URL: http://www.absorbant.net
Postat av: Erik

gilla :)

2011-07-06 @ 10:32:35
URL: http://erikontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback