Loutallica


Inte för att följer Ross Halfins blogg allt för ofta men nu råkade jag faktiskt snubbla över en del intressanta bilder på Metallica med Lou Reed. Om jag förstått det hela rätt har Metallica stannat kvar i Europa ett par dagar efter sista gigget i Amneville den 9:e. För ungefär 10 timmar sedan lämnade Lars London för ett nytt gig i Halifax, Kanada. Fotosessionen med Ross Halfin antar jag måste ägt rum i London igår.

Ross skriver: '"Loutallica". I kid you not!!! Spent this afternoon shooting Metallica and Lou Reed. Lou, who I was expecting to be a nightmare, was completely professional. He just got on with it - got loads done. He even signed LPs etc for filthy Kazuzo and General Norieiga.'



Foto: Ross Halfin

För övrigt kikade jag precis in på Lou Reeds hemsida där det står att Metallica och Lou Reed även hade en fotosession i Göteborg i samband med spelningen den 3:e juli. Då var det dock den holländske musik- och filmregssören/fotografen Anton Corbijn som höll i kameran. Lars och Anton har sedan en lång tid tillbaka haft kontakt med varandra. Se detta klipp på youtube. Jag har nåt minne av att Anton hade något att göra med Lars deltagande i filmen Hemingway and Gellhorn med bla Nicole Kidman. Jag försökte googla det lite fort men fick inte fram nåt konkret.

James pratade lite om projektet med Lou Reed i Amneville där man hade sista spelningen i Europa med The Big 4. Han förklarade det hela som "Metallica med Reeds texter". Tydligen har Reed skrivit musik till en film, teater eller motsvarande (jag minns inte riktigt). Reed ville då ha lite mer heavy music och där började samarbetet med Metallica. Hetfield älskar Reeds texter och förklarar texterna som mörka och tunga. Det kommer bli väldigt intressant att höra detta material när det väl kommer.

Jag har inte orkat skriva något om dom sista Big 4-giggen men det kommer!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback