Hetfield och Alice Cooper


Här om dagen blev Alice Copper tillsammans med Corrosion of Conformity, Hellyeah m.fl klar för Getaway Rock Festival här i Gävle. Jag såg lite av Alice Cooper på Sonisphere Festival i Stockholm förra året och tyckte att det var helt ok så jag tycker att det är en helt ok bokning.

COC tycker jag också är en rätt cool bokning. Dom turnérade ju med Metallica -96, då med Pepper Keenan på gitarr och sång. Nu förtiden lirar Pepper med Down på heltid så COC har valt att köra vidare utan honom. Jag vet inte riktigt hur det låter men det är nog jävligt roligt att se.

Hellyeah är nog den bokningen jag är mest nöjd med. Det är ju en blandning av flera olika band. Gruppen består av sångaren Chad Gray och gitarristen Greg Tribbett från Mudvayne, Tom Maxwell (gitarr) från Nothingface, Bob Zilla (bas) från Damageplan och sist men inte minst grundaren till Pantera, Rebel Meets Rebel och Damageplan, Vinnie Paul (trummor).

Hur som helst! Jag var in och kollade på Alice Coopers hemsida och såg att det fanns bilder på honom med Hetfield, Mick Fleetwood (Fleetwod Mac), Pat Simmons (The Doobie Brothers) och Mike Kroeger (Nickleback). Dom deltog i en välgörenhetsgala på nyårsafton för Maui Food Bank.

Alice Cooper och James Hetfield
James Hetfield, Pat Simmons, Mick Fleetwood, Alice Cooper, Mike Kroeger

Vi får se hur jag gör med Getaway Rock Festival dock. Jag tyckte att festivalen var en riktig höjdpunkt förra året med kanonväder. Att festivalen dessutom ligger gångavstånd från där jag bor är heller inte en nackdel. Festivalen är 7-9 juli och som jag skrivit i tidigare inlägg är Metallica klara för Sonisphere Festival i Storbritannien och Frankrike den 7:e och 8:e juli. Vi får se vilka fler datum som annonseras. Eventuellt kanske jag skippar dom 2 spelningarna och går på Getaway istället. Såg förresten precis att In Flames och Motörhead är klara för Sonisphere UK så det lutar ju helt klart åt att jag åker på det gigget. Vi får se.

Annars har jag skrivit ett matteprov idag som gick rätt bra. Med lite tur kanske jag får ett B på det men åtminstone C. På torsdag är det ett nytt prov i Systemering, en riktigt tråkig kurs. Det ska bli så skönt när den här veckan är avklarad, nästa kurs heter Design av Webapplikationer vilket låter mer lovande.

Nä, nu är det dags för Erik att lägga sig!
Au revoir!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback