Ett STORT konsertsläpp?


...är något man tjatat om på Bandit hela dagen verkar det som. I morgon bitti (eller senare idag kanske jag ska skriva) kommer kanalen att gå ut med ett stort konsertsläpp inför denna sommar. Med betoning på STOR? Jag skulle egentligen ha svårt att tro att bandit skulle gå ut med en nyhet som att The Big Four kommer till Sonisphere Festival i Stockholm i sommar. Bandit brukar liksom få äran att släppa artisterna som kommer på Getaway Rock Festival och liknande. Men vad kan det annars vara? Om dom nu tjatat så jävla mycket om den här stora konsertnyheten så måste det väl ändå vara rejält, inte sant? ...och det kan ju inte vara Iron Maiden så vilket annars band kan det vara av samma kaliber? Det bör ju vara något som lyssnarna tycker om och då kan det ju aldrig slå fel med Anthrax, Megadeth, Slayer och Metallica.

Bollnäs-Martin
"Bollnäs-Martin" på Bandit. Kommer han bekräfta The Big 4 i morgon bitti?

Oavsett känns det ju onekligen som om det är dags för ett bandsläpp till Sonisphere så man nån gång kan börja planera. Ett datum skulle heller inte sitta fel för den delen. Det vore ju också fantastiskt om In Flames kunde lira i Stockholm i samma veva, då vet vi ju vilken dag som kommer bli årets bästa redan nu! Utan någon som helst tvekan. Som jag skrev i förra inlägget är In Flames klar för Sonisphere i Storbritannien och jag såg nyss att det även gäller för Sonisphere i Basel, St Jakob, Schweiz där Iron Maiden är headliner. Slipknot är ju också med på några hörn, 3 st än så länge. Om Big 4, In Flames och Slipknot skulle lira i Stockholm på en och samma dag skulle jag nog kunna dö lycklig efteråt ;) Men jag tror att det är för mycket att hoppas på. En sak i taget, se till att bekräfta att Metallica kommer till Stockholm!

Annars blev Bullet For My Valentine och Opeth Sverigeexklusvit klar för Getaway Rock Festival i sommar. Det tycker jag är bra bokningar men jag väntar fortfarande på nåt mer rejält.

Nu ska jag plugga lite innan jag lägger mig. Har ett skit-tråkigt prov i systemering i morgon. Yeey.

Arrividerci,
E


Kommentarer
Postat av: Jaymz

Men det handlar om tre band om jag inte missminner mig!

2011-01-20 @ 01:59:43
Postat av: metmike

HAHA!!! Sicken dynga! Det blev 2 band+Foo Fighters som annonserades... hann inte höra till vilken festival

2011-01-20 @ 09:34:27
URL: http://blog.metmike.com
Postat av: Erik

3 band var för Getaway Rock Festival. Jag hörde inget om att den här "stora nyheten" skulle vara 3 band.

2011-01-20 @ 10:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback