Megadeth & Slayer ställer in i Stockholm


Uppdatering: Slayer och Megadeth gör en extra konsert i Oslo den 19:e Rockefeller Music Hall.

Det tog några dagar men äntligen hittade jag något intressant att blogga om. Jag snappade upp via rocknytt.se att Slayer och Megadeth ställer in Sverigebesöket den 19:e mars pga av "andra åtaganden".

Genast tänker man att det kan ha något att göra med The Big 4-besöket i Stockholm på Sonisphere Festival i sommar. På European Carnage-turnén spelar banden den 17:e mars i Helsingfors, 19:e i Stockholm (var det tänkt) och 20:e i Oslo. Vad jag har hört är det tänkt att The Big 4 även ska spela på Sonisphere Festival i Helsingfors så varför ställer man då inte in den spelningen av samma anledning? Det kan ju så klart vara så att biljettförsäljningen gått väldigt dåligt i Sverige men jag har lite svårt att tro det. Banden lovar i vanlig ordning att snart komma tillbaka igen vilket så klart också ger möjligheter till spekulationer om Sonisphere i början av juli i Stockholm. Jag har tidigare skrivit att jag nästintill är säker på att Metallica med Slayer, Anthrax och Megadeth kommer till Stockholm i sommar men jag vågar sällan ta något för givet innan det är officiellt.

Ställer in spelningen på Arenan/Fryshuset den 19:e mars.


Nu på förmiddagen blev det klart att Iron Maiden och Linkin Park kommer att headline'a Sonisphere Festival i Italien, 25-26 juli. Enligt Motörheads hemsida kommer även dom att spela den 25:e juli.

Det verkar även i år bli många band som kommer till Sonisphere i Storbritannien. För några dagar sedan blev Diamond Head, Weezer, Airbourne och Architects klara. Det börjar kanske bli dags att annonsera band för övriga festivaler? Datum vore åtminstone trevligt.

ERIK GISSAR SONISPHERE HEADLINERS
Stockholm, Sverige - Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax
Tjeckien - Iron Maiden
Helsingfors, Finland - Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax
Aten, Grekland - Iron Maiden
Soifia, Bulgarien - Iron Maiden
Istanbul, Turkiet - Iron Maiden

Detta grundar jag helt enkelt på att Metallica spelade på Sonisphere i Tjeckien, Grekland, Bulgarien och Turkiet förra året. Det är väldigt sällan dom spelar på samma festivaler i samma länder 2 år i rad. Kommer det att bli fler Big 4-spelningar utanför Sonisphere's ramar? Ja.

KLARA HEADLINERS
10 juni, Warszawa, Polen - Iron Maiden
24 juni, Basel, Schweiz - Iron Maiden, Slipknot
16 juli, Madrid, Spanien - Iron Maiden
25-26 juni, Imola, Italien - Iron Maiden, Linkin Park
8-10 juli, Knebworth, UK - Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax, Biffy Clyro, Slipknot
8-9 juli, Amneville, Frankrike - Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax, Slipknot

Jag återkommer när det finns mer intressant att blogga om.

E

PS. blogg.se suger. DS.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Kör wordpress vettja :)

2011-02-02 @ 13:18:59
Postat av: metmike

In Flames i Knebban....

2011-02-04 @ 15:21:47
URL: http://blog.metmike.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback