Nu är det inte långt kvar


Jag har ägnat större delen av kvällen åt att följa vädret på SMHI. Så jäkla typiskt att det skulle bli sånt här skitväder precis när man ska åka iväg. Som vanligt när jag bokar har jag bokat ganska tight, dvs att mitt tåg från Gävle avgår 12.06 och mitt flyg 15.05 från Arlanda. Det ska enligt tidtabellen inte ta längre än en timme men man vet ju aldrig med SJ så fort vädret sviker lite. Hoppas det inte skiter sig. Hur som helst är jag redan incheckad på min flight till Sydney (som går via London). Det ska inte vara några problem. Skönt att komma iväg ska det bli i alla fall. Australien är ju en bra bit bort alltså. Ju mer jag tänker på det desto mer ser jag fram emot det. Jag ska försöka blogga så mycket jag kan där ifrån, även från giggen. Håll er gärna uppdaterade för snart bär det av.

För övrigt såg jag att Metallica faktiskt är klar för en spelning nästa år, närmare bestämt 25:e september nästa år. Om nästan ett år precis. Det blir Rock in Rio, i Rio de Janeiro. Metallica har ju lirat på några europeiska varianter av Rock in Rio-festivaler. Jag har varit på en av dessa och det var i Lissabon förra året om jag inte missminner mig. Det vore ju jävligt coolt att dra till Brasilien men jag tror jag antagligen kommer stå över den med tanke på skola, ekonomi etc. Jag säger dock aldrig aldrig.

What else.... jo, Metallica giggade ju i Santa Monica här om dagen, på premiären av Activisions senaste "Call of Duty" spel "Black Ops". Det kom lite otippat måste jag säga. Activision står även bakom "Guitar Hero"-spelen så det var så klart däriför det blev av. Vi får se om det blir nästa spel man skaffar sig till PS3:an. Det finns en del coola bilder att kolla in på MetOnTour.

Nästa inlägg blir nog från Sydney den 12:e november (australiensisk tid). I morgon gör bandet sin första av tre spelningar i Sydney. Lite trist att man missar den och en till men sånt är livet. Kl 09.00 sitter jag på en föreläsning på Högskolan i Gävle sen blir det tåget raka spåret till Arlanda.


Jag tänkte avsluta detta inlägg med några bilder från idag och de senaste dagarna.


På återseende,

E




Jobbar sent i lägenheten.


Dammigt.


Taket klart efter andra målningen (halvdålig bild)


Får hjälp med tapetsering.

Hos frisören
Jag sitter hos frisören.


Så ser det ut numer! Jag kanske borde ändra profilbild snart...


Snart klar med tapetseringen.

Snöoväder
Första snön. Jag tror inte jag kommer att sakna Sverige...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback