Melbourne


Vi är framme i Melbourne. Jag och Lou har spenderat dagen här. Vi har inte gjort så mycket än så det finns inte så mycket att säga egentligen. Vi knallade runt en stund, hittade en bar där vi satt och drack och åt. Än så länge tycker jag helt klart att Sydney är bäst men vi får se, vi har ju inte varit här så länge. Nåt som är helt stört är min pollenallergi, eller vad det är. Jag har känt av det ibland hemma, IBLAND. Nu går jag runt och nyser hela tiden! Kliar i ögonen gör det också. Jag måste knalla förbi ett apotek i morgon så jag kan få nå allergipiller.

Andra gigget i Adelaide igår var bra. Setlisten var bättre men publiken var lugnare, det var faktiskt inte ens utsålt. Biljetterna är ju rätt dyra och folk tjänar inte så bra i den delen av landet, tydligen. Orion var grym, det var ett tag sedan jag såg den live (2007 tror jag det var). En till lustig sak som hände var att en ny kille fick starta seek and destroy. Lars förklarade som vanligt att det är 4 ggr man slår på symbalen. Killen slår 3 ggr. Men det funkar i alla fall den här gången.

Det finns ett klipp på youtube som heter typ "kirk hammett vs kid". Det är när Kirk sparkar en badboll på en unge som är på scenen. Blabbermouth skrev att det var Hetfields son men det är så fel som det kan bli. Jag tror allt är klargjort på metontour nu redan iofs. Hur som helst, det är Alan Doyles (stage manager) dotter, Katie, som får bollen på sig. Hans familj följer för det mesta med på turnéer. Kolla in klippet på youtube om ni inte sett det.

Jag har inte hunnit tagit så många bilder men jag här är några i alla fall. I morgon fyller Kirk 48 år, så grattis Kirk!

E



Jeff i kön


Chris Adler, Lamb of god.


Charlotte tar kort på Filip och Lous. Melinda i bakrunden.


Setlisten från igår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback