Adelaide gig 1


Spelningen igår var riktigt bra. Det var riktigt bra drag på publiken. Hetfield var på riktigt bra humör när han gick av scnenen. En rolig sak som hände igår var Lars drog upp en kille för att starta seek and destroy. Istället för 4ggr slog han 3ggr på en crash (eller vad det heter) så allt blev helt fel. Kirk började lira, några badbollar flög ner och James blev helt ställd. Nästa gång slog killen 5 ggr istället för 4 men det funkade i alla fall. Det är jävligt roligt när sånt här händer live. Jag tror det finns en bild från det på MetOnTour. Allt flöt annars på bra och jag hann till och med se Baroness spelning. Dom låter lite som en blandning av The Sword och Mastodon typ, så för er som gillar det borde kolla in det här bandet. Det finns inte mycket att göra i Adelaide. Varje gång det är konsert har dom gratis spårvagn till och från arenan vilket i alla fall är bra. Jag sitter på vandrarhemmet nu och det är inte långt alls. Igår efter gigget tänkte vi i vanlig ordning gå och dricka nån öl. Det var helt dött mer eller mindre. Jag, Ron och Louis hittade tillslut en gata som hade några barer öppna men det var långt ifrån mycket folk ute. Första stället vi tänkte gå in på, där det för övrigt bara var ca 10 personer, fick vi inte ens komma in på. Jag hade fel skor, fel shorts, en väska och fel hårfrisyr! Den sista var ny. Jag skulle nog inte kunna rekommendera Adelaide för någon, ändå tror jag att jag kommer åka tillbaka hit för jag skulle nog vilja se kangaroo island. Ikväll är det en ny spelning.

Ciao.

E

Utanför entertainment centre.


Scenbygge. Kistorna är på väg att hissas upp.


Jeff, Louis, "Brad", Ron, Jag :)


Baroness


My point of view


Metallica


Mitt på harbour bridge i Sydney.
(Läs förra inlägget för mer om det)



Kommentarer
Postat av: metmike

Var DU uppe på scen och spela SEEK??? Taskig att skylla ifrån dig på någon annan

2010-11-16 @ 08:56:06
URL: http://blog.metmike.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback