Metallica till Stockholm...


... är vad jag har hört. Det ska understrykas att detta är ett rykte och att inget är klart ännu. Men vad jag har hört så kommer Metallica och The Big 4 till Sonisphere Festival i bla Stockholm och Helsingfors. Jag kan inte riktigt gå in på några detaljer men jag blev riktigt glad över att höra detta. Vi får se när det eventuellt blir officiellt men det är i juli vi pratar om.

James Hetfield, Sonisphere 2010 Warszaw
James Hetfield, Sonisphere Festival Warszawa 2010

Skönt med ett gig på hemmaplan. Personligen är jag lite less på att flänga runt i Europa och dessutom när det kommer till festivaler som håller till mitt ute i ingenstans med lera och regn, och transportproblem osv. Stora skuggan i Stockholm är å andra sidan helt ok bortsett från om det regnar som det gjorde i år när Iron Maiden spelade.
Vi får se vilka jag gig jag far på. Det är officiellt att Metallica kommer till Frankrike nästa år, Amneville för att vara exakt. Jag vet inte vad jag orkar med. Gigget i Knebworth kanske inte är så himla svårt att ta sig till egentligen. Flyga till London-Stansted och sen ta bussen till Stevenage. Det funkar väl antar jag.

För övrigt pratade jag med en polare som numer bor i Toronto. Han berättade att dom har pratat väldigt mycket på radion om The Big 4 och att dom kommer att spela där på nån stor utomhusarena. Det känns ju onekligen inte helt orimligt. Jag tycker ju om Nordamerika så det vore ju inte helt fel att åka över dit med, men då drar det ju även iväg lite ekonomiskt. Vi får hoppas att dom går ut med lite fler datum snart så man kan börja planera.

Annars har min helg inte varit allt för speciell. Eller ganska speciellt blev det väl i fredags då jag tatuerade mig! Äntligen. Men jag hade väl egentligen inte råd med det om jag ska vara helt ärlig. Det är inte så att man badar i pengar som student men denna månad jobbar jag rätt mycket så jag hoppas att jag kanske kommer ikapp ekonomiskt i januari eller nåt... :)

...and justice for all tattoo
Nygaddad.

Denna söndag har jag annars inte gjort mycket mer än att ätit en kebabpizza och spelat NHL11. I morgon ska jag jobba vilket jag inte alls har lust med just nu. Sen lär jag plugga nu på jullovet. Rätt konstigt att ha jullov igen, det har man ju inte haft på 7 år eller nåt. Aja, jag återkommer med mer bloggande senare när jag har tid och känner för.

E


Kommentarer
Postat av: theowilson

Litar på dig, Erik! Hoppas det blir så.



Riktigt snygg tatuering också.

2010-12-20 @ 01:00:22
Postat av: metmike

NHL11... Fan vad stryk du ska haaaaaaaaaaaa

2010-12-20 @ 11:31:51
URL: http://blog.metmike.com
Postat av: thomson125

Sjukligt Nice om ryktena om Stockholm stämmer. Riktigt snygg gaddning btw.

2010-12-20 @ 16:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback