Edmonton show #1

 
Erik vs Snake pit, 0-1

Jag lyckades missa snake pit. I efterhand gjorde det faktiskt inget, och jag tänker nog inte gå in på det så mycket, eller vad jag tycker om det. Ni får läsa mellan raderna. Det som hände var att vi blev lite försenade, sen hade vi oturen att tunnelbanan försenad pga att det samma dag var en CFN-fotball match. Så vi var knappt 5 minuter sena. Jag tänkte att det löser sig, som det alltid gör med tanke på att jag ändå har kontakter. Jag gjorde vad jag kunde men enda svaret svaret jag fick var "sorry bud, super strict here". Ingen mer förklaring. Min +1 hade varit James, han jag bor hos här i Edmonton. Efter gigget frågade jag honom om jag verkligen borde fråga om ett nytt snake pit pass. Han tyckte inte det och jag håller med. Snake pit'arna är till höger och vänster samt ganska små. Bästa platsen är helt klart mitten på långsidorna. Det enda jag ångrar är att jag gärna hade fått det gjort, checkat det av listan liksom.
 
Hur som helst! Fan va coolt det var ändå. Tyvärr har har man lyckats se en del på facebook, men fan va coolt det var. Det kändes lite som cunning stunts, men man vet ju lite vad som händer. En del saker var lite "cheesy", men ok. Jag vet inte riktigt vad mer det är att rapportera. Ride the lightning-stolen, lady justice, metal up your-ass toaletten.. puppets-korsen. Ehm. Äh, ni har säkert sett alla bilder på metontour.
 
Mitt rum hos James i Edmonton.
 
Källaren, utanför mitt rum.
 
Scenen. Till vänster ser man en del av snake pit'en.
Den utrymmet till vänster, från boxen och utåt, alltså inte mot scenen. Vi ställde oss i mitten bakom trumsetet.
 
Bakom Lars.
 
 
Ride The Lightning
 
Hetfield. One.
 
Jag tog nån till bild utanför efteråt men dom blev inte helt bra så jag tar nåt nytt kort idag istället. Ok. What else. Det är många saker jag hört, bla om nästa år efter Austarlien. Det verkar inte bli Europa i alla fall men vi får se. Sen har det ryktats lite om Abu Dhabi och kanske Rio i Brasilien. Vi får se vad som annonseras. Sen kommer något att annonseras på måndag. Jag måste kolla upp om det går att ändra flyget hem två dagar. You'll see.
 
Aja, snart dags att dra iväg mot Rexall Place igen. Just nu sitter vi ute på verandan hos James. Jag, Ron och James. Det är typ 27 grader varmt ute. Så jävla skönt. Det är nästan så att jag skulle vilja stanna här ett par dagar till.
 
Jag skriver snart igen.
 
E
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!
Vet du om Metallica planerar någon konsert till sverige snart? :)
tacksam för svar!
xxxx galet stort metallica fan!

2012-11-23 @ 20:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback