ANVIL


I vissa lägen ligger man steget efter. År efter. Det var någon vecka sedan jag såg den hyllade dokumentären "The Story of Anvil" som kom ut redan 2008. Jag förstår inte varför jag inte sett den tidigare? Den är i alla fall helt fantastisk och om du inte har sett den så se den! Jag fick nyligen hem Anvils senaste två skivor, "This is thirteen" som spelades in under dokumentären, samt nya "Juggernaut of Justice". Egentligen förstår jag inte hur Anvil kan ha varit bortglömda så länge? Det är ju bra musik liksom. Mycket låter ganska lika men riffen finns ju där, likaså gitarrsolon och feta trummor. Och skulle det vara olagligt att göra musik som låter likadant skulle väl Iron Maiden suttit inne för länge sen, inte sant? Kanske borde tillägga att jag gillar Iron Maiden.

Juggernaut of Justice och This is thirteen.

En låt som jag verkligen fastnade för var "New Orleans Voo Doo" från "Juggernaut of justice". Jag tycker den är riktigt fet och sticker ut allra mest av låtarna. Lyssna på den! Jag beställde dessa från Amazon.com eftersom att det inte går att få tag i dessa i Europa. Jag betalade ca 200SEK inkl frakt vilket jag tycker är väldigt prisvärt.

Anledningen till att jag dedikerar ett blogginlägg till Anvil är inte bara för att jag beundrar deras hängivenhet, utan för att dom faktiskt spelar ikväll på metal town i Göteborg, mellan 20:45 - 21.45. Jag ångrar bittert att jag inte skaffat mig en biljett och åkt ner nu när jag faktiskt ändå inte har så mycket jobb inbokat och dessutom har en hel del tid över.
Passa också på att se dokumentären om du nu inte redan gjort det! Här är en trailer.

Ha det.

E

Fotnot:
Juggernaut of justice kommer att släppas i Tyskland den 17:e juni och i övriga Europa den 20:e juni. Den kommer att släppas i digipak (inkl 2 bonusspår), LP på blå vinyl, standard jewel case och download.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback