Snake pit @ Belgrad

Det blir ju nästan bara bättre och bättre det här. Vi tog det väldigt lugnt hela dagen. Inget stress till kö eller nåt. Det blev en en blunder där på eftermiddagen och vid 15.00 ungefär var vi och hämtade ut våra snake pit pass. Sen gick vi och käkade. Dörrarna öppnade vid 17 så då gick vi in. Vi var inte först in så hade ju så klart samma beslutsångest som i Prag. Vart är det bäst att stå? Två gånger bestämde vi oss att stå vid scenen som går ut från scenen. Det slutade med att vi stod vi räcket ungefär där vi stod tidigare. Rätt beslut.

Det började väl redan med Machine Head egentligen. Bassisten, Adam Duce kände igen Asta och började kasta plektrum mot henne efter sista låten. 3 ggr missade hon så hon pekade och visade att han faktiskt får komma ut och ge henne plektrumet i handen, vilket han gjorde! Hon tappade visserligen det också men kunde åtminstone plocka upp det.

Vi fick bra kontakt med bandet där vi stod även om det var långt till höger. Eller långt. Hade det varit en vanlig konsert hade vi kallat det mitten. Kirk kom fram och nickade igenkännande ett par ggr. Rob kom fram en sväng. Lars sjöng med med mig och Asta till några låtar. Jag såg inte om James kollade nåt men han gillar ju Asta så det är inte omöjligt. Innan seek kom Lars fram och såg skylten med #98 och började surra nånting om att han skulle hem och sova och jag kunde få spela istället. Han gick fram på bron och gav mig muggen med energidryck så nu har jag en till. För övrigt så tog Oskar med sig muggen hem som jag glömde i Prag.


Asta och jag med Belgrad i bakgrunden. På väg mot spelningen.


Reklam


Kön till "fan pit", alltså "golden circle" eller vad man kallar det. Inte så mycket folk ändå.


Lite chill i solen innan vi gick in.


Scenen. Faktiskt lägre än den i Prag. Även Snake Pit kändes mindre.


Gojira


Machine Head


Dålig bild på James taget från längst fram vid scenen i Snake Pit.


Asta med flaggan, snart framme vid hotellet.


Lars mugg, jag, #98, flaggan.

Jag kommer att vara i Snake Pit'en i Paris så är det bara. Det är ju fan gig #100. Jag kan avslöja att pit'erna inte varit fulla och att man därför fått fylla upp dom med folk. Om ni inte vunnit snake pit så håll er framme säger jag bara. Jag hade kunnat ta in 40 pers i pit'en ikväll om jag velat.

Spelningen var riktigt bra, dock bytte dom bara en låt från förra setet men jag kan inte klaga. Det är så jävla bra ändå. Nästa update blir från Warszawa. I morgon väntar en ca 125 mil lång bilfärd. Tror ni jag ångrar att jag inte bokade flygbiljett tidigare eller?

E

Kommentarer
Postat av: Lh

Tjena fran spanien Erik och tack för ditt härliga bloggande. Om man kommer in i snakepiten kan man komma ut och in eller maste man bli där hela tiden?

2012-05-09 @ 14:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback