Belgrad, Serbien

Framme! Efter några timmar på vägen, på flygplatsen, flyget, taxi. Vladimir och Sergey hämtade upp mig och Asta utanför vårt hotell vid 01.00 på natten. Jag hade precis somnat när Vlad ringde. Vi slängde ihop sakerna och självklart glömde jag den där jävla muggen jag fick av Lars. Jag har ju ändå två till hemma eller vad det är. Sedan hoppade vi in i bak i bilen och somnade av efter en stund. Jag sover sällan bra i bilar, bussar, flyg, men det gick rätt ok. Vi kom fram till flygplatsen i Wien vid 05.00 så vi beslöt att sova fram till 07.00 i bilen. Sen checkade vi in på flyget och flög till Belgrad.

Det är ganska fint här måste jag säga, och rätt billigt. Det känns lite som den där filmen eurotrip eller vad det heter, när dom bara har en dollar kvar men typ är miljonärer där dom är. Taxi i 30 minuter kostade motsvarande 15€. Vi bokade hotell med 4 stjärnor för 3 personer för 98€. Två personer stod och öppnade hissen liksom när vi knallade in. WIFI på hotellet uppskattas. Jag ska ta en powernap sen försöka se lite av stan innan det blir Snake Pit igen! Ska se om jag kan ta nån mer bild från pit'en. Just ja, vi kanske lär vänta in Ron som kommer hit vid 14.00-snåret.


En trött Erik och Vladimir käkar frukost på flygplatsen i Wien.


Ena rummet, soffa, fotöljer, tv.


Sovrummet, badrum. Får se om vi sover 3 i stora sängen eller hur vi gör. The more the merrier!

Just ja, en till gullig sak hände på flygplatsen här i Belgrad. En kille från Grekland som jag faktiskt träffade i Milano kom fram. Jag ska säga det att han bad om ett foto i Milano redan förra året men jag blev tvungen att rusa precis i ögonblicket. I alla fall, killen hade tagit fram kameran och gjort den redo och kom fram lite förtjynt och bad om ett foto. Egentligen har jag inte en aning om varför eller hur han vet vem jag är men det är jävligt roligt när sånt händer. Killen fyller även år idag, synd att jag inte hade med mig nå plektrum.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback