Några dagar i Vancouver

Ok..! Dags för en uppdatering. Nu har känns det som jag verkligen har landat i Vancouver. Det är en ganska fin stad, mycket vatten och mycket parker. Man skulle nog kunna tänka sig att bo här.. även fast det kallas för Hongcouver..
 
Om jag ska börja från när jag lämnade flygplatsen i Edmonton. Jag var lite halvsen (tidsoptimist som man är) men det var lugnt, dessutom var flyget försenat. Så när jag står där kommer det en snubbe upp och säger typ "nice tattoos", och så börjar vi surra därefter. Det visar sig att killen och ska till Vancouver för att se Metallica. Anledning att jag väljer att skriva om honom är att jag blev.. imponerad är nog ett rätt bra ord att använda. Killen är 22år gammal (ser visserligen ut att vara typ 32), och kan hur mycket som helst om musik. Mycket om Metallica men ännu mer om musik i Sverige. Han hade koll på allt. Så när han frågar var jag är från säger jag "Gävle, about an hour and a half north of Stockholm", som jag alltid gör. Då säger han "Ah, Gavel, I heard of Gavel". Nära nog tänkte jag. Sen frågar han mig om jag hört talas om Getaway Rock Festival. Ja! Jag bor ju bara 5 minuter därifrån. Tror ni inte killen har full koll på vilka band som spelade vilka dagar. Jag var där alla 3 dagarna, jag hade inte koll. Lustigt. Jag kommer inte ihåg just nu vad han heter men han var från Toronto i alla fall.
 
Alright, Vancouver. Jag blev rätt sen hit till vandrarhemmet och jag blir alltid lite trött av att flyga. Första dagen, eller kvällen snarare gjorde jag inte så mycket. Igår desto mer. Jag håller på lite med geocashing (googla det om ni inte vet vad det är), så jag började dagen med det. Jag hamnade i nån park där det finns gamla viktorianska hus, väldigt fint. Sen gick jag söder ut mot vattnet och broarna där. Tillslut hamnade jag vid Olympiska Simhallen. Sen knallade jag mot vandrarhemmet igen via en park. Det är jättefint längst vattnet. Det är vatten runt hela downtown egentligen. Till söder har vi False Creek, till väst English Bay och till Nord/nordost Vancouver harbour.
 
Dagen slutade med att jag träffade Osku från Finland och Camila från Chile. Jag hade hört via James fru Nikkis bror att det är något som heter Chevron Summer Cinema i Stanley Park. Det är egentligen en utomhusbio dit många kommer och lägger sig på filtar i gräset och umgås. Det var trevligt, men det blev lite småkallt mot slutet av filmen. Filmen vi såg heter Labyrinth. Ganska rolig film faktiskt! Kan nog rekommenderas.
 
James med dottern Elise i Edmonton.
 
XXX var det jag tänkte på @ flygplatsen i Vancouver.
 
English bay borde det här vara då. Det var nån restaurang och nåt mer på andra sidan.
 
Taget från samma ställe.
 
Solnedgång i Vancouver. I Stanley Park.
 
Jag, Camila, Osku. Taget från Camilas facebook.
 

Chevron Summer Cinnema.
 
Nu har jag suttit här alldeles för länge. Ska dra iväg och käka lunch med en snubbe från Australien jag precis träffade här. Killen hade ninja star som klistermärke på sin laptop. I morgon kommer Matthijs från Holland, även Brad och Ron. Det blir roligt.
 
E
 

Kommentarer
Postat av: Gun Dackell

Bra bilder kul att se lite av varje och inte bara från konserten

2012-08-24 @ 16:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback