In Flames @ Maxim, Gävle

Jag har inte riktigt bestämt mig än vart jag kommer att lägga ribban för detta inlägg. Vi får se hur mycket fjortis jag kommer tycka att jag själv är när jag är klar. Jag kanske ska börja med att säga att jag hade JÄVLIGT roligt igår. JÄVLIGT (insider). Jag ska försöka hålla igen lite så att ni få tappra som ibland slinker in här och läser inte hinner tröttna på det jag skriver. Hur som! Det var bestämt sedan biljetterna släpptes i november att Hedeby och Asta skulle komma förbi. För någon dag sedan annonserade Reine att han gärna också kommer och slaggar över. Jag klagade inte.

Alright. 25:e april. Löning. Jag plockade upp plåtarna till gigget på stan sen åkte jag till halvbrorsan för att tigga åt mig lite öl, student som man är. Väl där ringer Jörgen och säger att jag ska ta mycket öl och att han och Björn kommer förbi. Jag erbjuder mig att plocka upp dom eftersom att jag ändå ska hem. Jag sätter mig i bilen och vrider om nyckeln. Sounds of a playground fading drar igång på hög volym. Jag kände att jag blev tvungen att byta skiva. Det fick bli World painted blood med Slayer istället. Jag ser sedan ner på t-shirten jag har på mig och tänkte: "Fan, varför tog jag den här tischan idag." Ni som följer min sida på facebook förstår vad jag menar. Vid det tillfället känner jag mig rätt löjlig faktiskt. Jag är ett sjukt stort Metallicafan, det finns inget band som ens kommer nära där, men jag gillar ju faktiskt In Flames jävligt mycket också. Efter det kommer jag dessutom på att jag har två promo-foton med In Flames på högtalarna hemma. ÄH. Fuck it.

Jag rullar in med min 13 år gamla ford focus på parkeringen vid maxim. Ut glider Björn och en nyklippt Jörgen ur turnébussen. Jag hälsar och vi rullar upp mot min lägenhet på Brynäs (SM-GULD!!!). Samtidigt där kom jag på att jag skulle plocka upp Reine på tågstationen så jag släppte bara in dom i lägenheten och ställde ölen på golvet innan jag drog iväg igen.


NHL12! Jörgen, Björn, Reine, Hedeby

När jag kommer tillbaka igen så börjar vi dricka bira och spela tv-spel. Sedan kom Asta hon med. Eftersom att hon inte drack så blev hon automatiskt vår designated driver. Hon åkte och plockade upp Hedeby och lite max-käk. Tack för det förresten, jag kommer inte ihåg om jag tackade eller inte. Sedan fortsatte det med öl och nån whiskey. Jag piskar upp Jörgen rejält i NHL12. Även Björn spöar Jörgen.

Sedan börjar det närma sig jobb-time så Asta skjutsar ner dom till maxim medan vi andra stannar kvar en stund. Vi var bjudna på fest på ett ställe som heter Templet, ligger över gatan från maxim, så vi drog dit så småningom. Vi tänkte att vi skulle hinna se förbandet Death Destruction lira men kass som man är så missade vi det. Det kändes lite tråkigt men det var å andra sidan inte därför vi var där.


Jag, Asta, Reine, Hedeby. På väg mot maxim.


Maxim

Stället var packat. Och varmt blev det.

Bandet kliver på scenen. Fan vad bra det är alltså. Sjukt bra. Även publiken var bra trots en del hockeyramsor (Oh! Ah! Silfverberg..). Jag var uppe och float'ade vid två tillfällen det här gigget. Det fick räcka. Setlistan var grym. En av mina favoritlåtar just nu är Ropes från senaste plattan. Den lirade dom med så jag var mer än nöjd.


Niclas, Peter, Anders, Björn.


In Flames


In Flames

Efteråt bestämde jag med Jörgen att vi skulle ses på Interpool för det är det enda stället som är öppet till 02. INTERPOOL SUGER. Men vad ska man göra? Vi ville ha öl. Där finns det öl. Vi blev ett rätt skaplig gäng där tillslut som drack bira och hade det trevligt.


På interpool (som suger).


Björn och jag. Blev tvungen. Interpool suger.

Tillslut blev det dags att ta sig hem. Hedeby och Reine klev över gatan för att handla mat medan en skapligt berusad Erik följde med Asta till bilen. Min plan för idag var ju att ta sig in till Sandvik (där jag för närvarande gör mitt examensarbete) och även gymma. Jag tog mig ut till Sandviken tillslut, det var bra nog.

Nä men en jävligt rolig kväll var det vi hade måste jag säga. Jävligt roligt. Få se nu. Det blev nog inte så jävla mycket fjortis över det här inlägget ändå! Det kändes som om potentialen var rätt hög.



In Flames - Ropes (med text)


Snart är det dags för Metallicaturné! Perfekt uppladdning! Jävligt kul kväll!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback