Ett väldigt intressant rykte


METALLICA. SLAYER. MEGADETH. ANTHRAX. THE BIG 4.
Så klart. Den här gången tänker jag inte vara lika kaxig som förra gången jag skrev om The Big 4 och Sonisphere. Jag har hört en del rykten om Rock Werchter, Rock Am Ring, Rock Im Park och ytterliggare ett gig i Frankrike. Med tanke på datum, att det är festivaler osv gör att det känns orimligt. Det var väldigt väldigt lösa rykten oavsett spekulationer så därför kan man avfärda dessa.

Ett annat rykte som kvarstår är Helsingfors, men så klart inte på Sonisphere. Man kan ju anta att en Big 4 borde hamna i något av de nordiska länderna, frågan är då vilket. Det som min källa i det här fallet har sagt är att första europaspelningen för Big 4-turnén var tänkt att bli i Helsingfors. Dock var det samma källa som påstod att det skulle bli den 2:a juli på Sonisphere. Det kan ju ha varit så att man pratat om Sonisphere i samma veva men att det av någon anledning passade bättre i Gelschenkirschen just då. Jag vet inte hur man ska betrakta detta rykte men det finns i alla fall ett hopp om ett nordiskt besök.

Det mest intressanta ryktet
hörde jag för några minuter sedan och det är egentligen därför jag bloggar nu. Det pratas om Stockholm och The Big 4 igen. Inte på Sonisphere eller någon annan festival utan en separat Big 4-spelning. Jag har till och med hört att det kan inträffa mellan spelningen i Gelschenkirchen den 2:a juli och Milano den 6:e juli. Hur säker är denna källa då? Jag vågar inte sia. Personen i fråga har haft rätt förut men jag tänker som sagt verkligen inte ta ut något i förskott denna gång.

The Big 4 till Stockholm i sommar? Än verkar det finnas hopp.

Håll tummarna!

E

Kommentarer
Postat av: Robin Larsson

håller tummarna

2011-03-01 @ 18:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback