A break... in NYC



Det var ett tag sedan jag skrev något. Correction. Ett bra tag sedan jag skrev något. Jag har liksom inte orkat. Jag har haft relativt mycket i skolan, jobb samt att jag mitt i allt, aningen oväntat fick gå om väktarutbildningen. Det är väl i kort vad jag ägnat min tid åt.

Det har väl egentligen inte hänt allt för mycket på Metallicafronten heller för den delen. Några nya gig. Indien! Wow. Det kan bli intressant. Yankee stadium i New York. Det vore väldigt coolt att åka dit. Vanliga band får inte spela på Yankee Stadium utan vidare. Eminem och Jay Z är de enda artisterna som uppträtt där (med gästinspel av Kanye West, Beyoncé, Nicki Minaj och 50 cent). Nu är det dags för The Big 4. Jag kollade upp lite fort vad det kan kosta att flyga dit ett par dagar. Det billigaste flyget jag kunde hitta var för 4700kr typ. Frågan är om det är värt det för en spelning. Sen hörde jag nåt om att man får vara beredd att hosta upp närmare 280$ om man vill ha biljett till front-sektionen på golvet. Men det är just för att det är så speciellt som det kostar. Det vore ju väldigt roligt men det är ytterst tveksamt.

Hur som helst är jag nu klar med studierna för denna termin. Jag ska jobba hela sommaren. Flygbiljetterna är bokade för Big 4-turnén. Det är den semestern jag kommer att ha i sommar. Men det kommer bli jävligt GÖTT som man säger i GÖTEBORG.

Dock har jag faktiskt precis fått mig ett rejält break ändå, i New York City. Jag följde med min mor och hennes man dit i en vecka. Lägenhet på 42:a gatan, 50:e våningen, otrolig utsikt. Jag betalade bara för min flygbiljett. Det blev istället så att jag fick ställa upp som guide då jag varit där 2 ggr innan, och vara den som pratade då min engelska är bra mycket bättre än både min mor och hennes mans någonsin kommer att bli.

Central Park, New York


Utsikten från lägenheten. Under dagtid kunde man se firhetsgudinnan.


Grand Central Station, New York


Times Square, New York


Top of the rock, New York
Södra Manhattan i bakgrunden med Empire State Building.

Vi gjorde allt möjlgt: Rockafeller Center, Central Park, Frihetsgudinnan, Wall street, Brooklyn bridge, en båttur, shopping, restauranger. Jag hann även med att träffa mina vänner Louis, Ron och Lauren vilket var riktigt roligt.

Vi får se om jag orkar hålla bloggen lite mer uppdaterad from nu. Om inte annat kommer jag att försöka blogga en del under turnén.

Over and out.

E


Kommentarer
Postat av: Maria Karlsson

Hej hej vad spännande dina inlägg är. kommer med all säkerhet läsa igen. (: Hoppas du har en trevlig helg :p

2011-06-28 @ 03:22:18
URL: http://jade.se/paketresor
Postat av: Erik

Det tycker jag verkligen att du ska göra! :) Dock har jag en del perioder då jag inte skriver så mycket. Det blir turné snart med stat i tyskland, sverige, italien, england och frankrike.

2011-06-28 @ 10:46:23
URL: http://erikontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback