Garage Inc DELUXE vinyl (white)


Igår kväll släpptes i vanlig ordning vinyl re-issue'n för Garage Inc. Tidigare har det släppts för samtliga album före Garage-plattan så nästa re-issue blir naturligtvis S&M. Varje gång det släpps en re-issue släpps också ett antal limmiterade exemplar på vit vinyl. Dessa är oftast väldigt limiterade, 50 exemplar brukar släppas via MetClub och 50 via Because Sound Matters. Jag har missat dom tidigare släppen av vita vinyler men igår råkade jag av en slump se att dom skulle släppas kl 22. En samlare som har bättre koll har så klart lagt in tid och datum i sin smartphone sedan flera dagar tillbaka, men jag har inte riktigt råd att samla (och bry mig) längre.


Garage Inc släppets igår på nypressad vinyl.

HUR SOM HELST, jag lyckades få tag i ett vitt exemplar av Garage Inc Deluxe vinylen och blev jäkligt glad över det. Dock postade MetClub detta någon timme innan försäljningen:

2/24 Update: Whoa, good news! Warner Bros just told us that, due to popular demand, they made 500 of the white vinyl. Of that 500 we will have 250 to sell to you!

Jaha, så istället för att skivan är limiterad till 100 exemplar är den alltså limiterad till 500ex. Varför är det ett så hög efterfrågan då? Just för att den är limiterad! Detta gör faktiskt att skivan inte blir så himla exklusiv ändå. Den kostade 109$ + frakt vilket i slutändan i runda slängar blev 1000 svenska kronor. Hade jag lagt märke till det hade jag nog inte köpt skivan så jag funderar på att sälja. Man borde väl säkert kuna få 2000-2500kr för den i alla fall. Jag älskar vinyler och att samla på dom, men är man student och ändå reser mycket finns det inte så mycket pengar över till annat.

Aja, nu ska jag och Asta dra till Stockholm och umgås med vänner och se Sad But TruePub Anchor. Återkommer med bloggande senare under helgen.

Ciao!

E


Kommentarer
Postat av: metmike

Antalet från 100 till 500 ändrades cirka 1min innan 22. Och självklart hade man en reminder i sin smartphone. BSM släppte i vanlig ordning sina exemplar 5min innan 22.

2011-02-25 @ 11:09:48
URL: http://blog.metmike.com
Postat av: emelie

Tjenare!

jag hittar inte vars man får tag i biljetter till metallicas konsert i england? :S är ju där då, så måste ju fasiken se dom då!

2011-02-26 @ 08:58:30
Postat av: Erik

emelie: http://www.ticketmaster.co.uk/event/22004587BDA5ABBA?artistid=996188&majorcatid=10001&minorcatid=200



Det är ticketmaster som säljer biljetter till Sonisphere. Om du väntar kanske dom även slipper dagsbiljetter, annars är det 3-dagars som gäller.

2011-02-27 @ 21:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback