En grym jävla helg


Vi kan börja med att sammanfatta det hela med att jag har ont lite här och var samt är aningen sliten. Det ska tilläggas att det är ett mycket gott beyg. Det bar av mot Stockholm i en ganska god tid i fredags. Jag och Asta tog några varv på stan i olika butiker innan vi åkte "hem" till Hässelby för lite förkrök. Vi åkte in till Pub Anchor strax efter 22 nån gång, och jävlar vad folk det var. Det är i sånna lägen man är glad att man faktiskt är uppskriven på gästlistan. Vi gled in drack öl, träffade folk, umgicks med bandet och hade det jävligt trevligt. Kvällen blev ganska städad med tanke på att det är faktiskt var en morgondag att tänka på.

Lördagen började väldigt segt. Det blev fan inte många knop gjorda. Jag och Asta beställde hemkördning från Hässelby Pizza Express. Anledning till att jag väljer att skriva om det är för att det sög. Så nu vet ni det. Gör inte den missen. Vi åkte till slut in en sväng på stan för att träffa några bekanta för att dra nån bira. Efter det dog jag iväg till förfest på Tonox i Spånga, förbannat jävla roligt. Det är ett ställe med en massa olika sportlekar t.ex. sumobrottning i stora dräkter m.m. Det är något jag verkligen kan rekommendera! Vi var ett gäng på 8 pers som drack öl, käka lite, lyssnade på Metallica, lekte lekar och bastade :) Det kommer garanterat bli ett återbesök i framtiden.

Jag vid scenen på Pub Anchor. Foto taget av Jonas Daniels.

Vi rullade in mot Pub Anchor runt 23. Det var nog inte fullt så mycket folk som på fredagen, eller.. när jag tänker efter så var det kanske jag som inte märkte av det bara, jag vet inte. Med en perfekt början av kvällen var det bara att köra på, har man en bra hand så är det bara att gå all. Kvällen fortsätter väl stadigt i en dimma av glädje. Bira, drinkar, motörheads shiraz vin (sjukt jävla gott). Sad But True går på runt 00.00 och kör hela Master of Puppets-platten samt några Garage-covers. Dom gör det förbannat bra.

Kent och Christer i Sad But True. Foto taget av Jonas Daniels.

Vi drog därifrån nån gång efter 03, tog tunnelbanan halv, var i Hässelby 04, slocknade nån gång kvart över kanske. Vi åkte hem idag kl 11. Jag körde INTE. Men jag måste nog säga att jag mår oförskämt bra just nu ändå med tanke på omständigheterna. Helgen blev så bra som jag trodde att den skulle bli. Jag hade nog kunnat skriva mer i detalj hur helgen såg ut men jag orkar inte riktigt känner jag. Så fort jag får tag på lite fler bilder ska jag göra ett blogginlägg med det å.

Nu ska jag skruva ihop ett ikea-skrivbord och slappa i soffan.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback