Metallica till Norge och Danmark!

..och i och med det kan vi utesluta ännu en Sverigespelning. Med tanke på att vi fick The Big 4 förra året känns väl inte det så konstigt heller. Den 23:e maj spelar Metallica på Vallehovin. Metallica spelade där senast 2004. Jag skulle beskriva det som en lite halvsunkig idrottsplats med slitna läktare. Om jag inte missminner mig är det bara ståplats som säljs och man har möjlighet att ställa sig på läktarna om man vill.

Det mest intressanta är spelningen den 6:e juni i Danmark, i Horsens (ca 5 mil söder om Århus). Tydligen är det nybyggd arena man kommer spela på som tidigare varit ett fängelse, kallad "Fængslet". Metallica kommer att vara det första bandet som kommer att spela på arenan.

Spelningen den 6:e juni hamnar nog på "måstelistan" den med. Oslo känns så nära att man lika gärna kan åka dit samma dag, och hem dagen efter i värsta fall. Problemet för min del är att det är i slutet av min studier så jag vet inte riktigt om jag kommer att kunna åka. Det är det värsta jag vet, att inte själv få bestämma om jag får åka eller inte.

Hur som helst, det var bara en kort uppdatering. Metallica kommer även att spela på Rock am Ring och Rock im Park, men det hade ni säkert redan koll på. Just ja, även i Nickelsdorf i Österrike. Det vore skönt om dom kunde släppa alla datum samtidigt istället för att droppa några i taget.

Jag återkommer med lite mer info inför San Francisco med! Vi åker ju på lördag! YEEEEY!

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback