Welcome Home (Sanitarium)

 

Jag har precis duschat (tack och lov). Jag sitter och laddar ner ett avsnitt av House. Jag är trött. Jag har flyttat. Jag fick nycklarna till min nyköpta lägenhet i fredags och jag ska vara ute ur lägenheten på måndag (i morgon). Det är fan inte bara när det kommer till flytt. Jag märkte att jag har så sjukt mycket saker, mycket mer än jag anade. Vid en överblick tänkte jag att sängen, soffan, tvn, nåt bord går fort att flytta, men det är ju så mycket mer. Som tur är har jag fått hjälp med allt, annars hade det inte gått. Alla mina saker finns nu i min nya lägenhet, allt är där utom jag. Innan jag kan bo där måste jag måla taket i vardagsrummet samt tapetsera. Sådant är det ju lätt att hinna med när man pluggar på heltid, jobbar på kvällarna och dessutom snart drar till Australien. Men vafan, sömn är ändå överskattat. Så just nu sitter jag i min fars lägenhet som kommer att fungera som mitt uppehälle tills vardagsrummet i min nya lägenhet blir klart.

 

Igår var det 15årsfest för Metallica Club Scandinavia. Det hade varit bra enligt rapport från Mike. 15 år som local chapter, det är bra jobbat. Så grattis får man väl säga då även om jag inte vet exakt vilket datum föreningen grundades. Lite trist att jag inte kunde vara med men jag var minst sagt upptagen. Som tur var vann Brynäs mot Luleå och helgen räddades. Synd bara att Gefle inte vann mot Djurgården. Aja, från det ena till det andra. Jag är trött.

 

Jag såg att Metallicas sista release för 2010 blir ”6 feet down under pt 2”. Jag tycker att det är lite trist att låtarna redan valts innan Australienturnén är avslutad. Sen är väl låtvalet lite tråkigt med, lite för ordinarie låtar. Med tanke på att variationen hade det varit roligare lite andra låtar kanske. Det positiva är att det fansen som fick göra låtvalen.

 

Nä, enough is enough. Jag avslutar det här inlägget med lite bilder från flytten.  På återseende.

 

E

Ingången till lägenheten. Ska lägga nytt golv och tapetsera i hallen.



Vardagsrummet. Nya tapeter och nymålat tak ska det bli.



Det gula och fula köket. Det ska det också bli ändring på.



Håller på att skrapa bort lite gammal färg som har släppt.



Färg i taket som börjat släppa och här ser man också tapeten som snart är ett minne blått.



Så här kan ett kök se ut som inte är helt funktionellt för tillfället.



Kommentarer
Postat av: Tjena

Tjena din torra pinne. Var har du flyttat någonstans ?



2010-11-01 @ 12:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback