See my friends


Ännu en ny vecka är kommen. I mitt fall lär det bli en ganska jobbig vecka. Jag jobbar samtliga vardagar denna vecka och jag har föreläsningar 4 av 5 dagar. Hur som helst började jag kolla upp Metallicas nästkommande release. Eller, egentligen är det väl inte Metallicas release utan Ray Davies nästkommande release: See my friends. Det är en platta där Davies bjöd in vänner, dvs andra artister, för att tolka hans verk. Metallica och Davies har spelat in en tolkning av låten "you really got me".  Den spelades in i Oslo tidigare i år när Metallica gjorde två spelningar i Telenor Arena. Jag såg själv aldrig till Ray Davies men jag hörde att han var där. Vi gissade att det kanske skulle komma nåt speciellt extra nummer med Davies på scen men så blev inte fallet... istället blev det en premiär av Unforgiven 3 vilket inte alls var fy skam :) 1:a november finns skivan ute i handeln. Jag har som hastigast kollat upp vad skivan kostar att förboka.


Ginza: 169kr + 29kr frakt.
Cdon: 159kr + 29kr frakt. Går dock endast att bevaka än så länge.
Megastore: 159kr + 29kr frakt.
CdWow: 129kr (fri frakt). Kan dock påpeka att cdwow har sitt lager i Hongkong och att det inte tar några 2-5 vardagar. Förr eller senare får man dock skivan. Sidan är på svenska.

E


Omslaget



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback