Fan Can VI kommer snart!

 

Snart är det dags för ytterligare en Fan Can! För er som inte har en susning om vad det är så kan man enkelt förklara det som en plåtburk som innehåller exklusiva saker. Vanligtvis innehåller en Fan Can typ en dvd, cd, t-shirt, pass, whatever. Dessa burkar är limiterade och säljs endast via MetClub.  Varför jag valt att skriva om just detta beror på att den innehåller en dvd, eller blu-ray om ni så vill, som spelades in i Köpenhamn i juli förra året.  Metallica gjorde 5 utsålda konserter på arenan Forum och samtliga konserter filmades av bandets egna fans. Projektet gick under parollen "fans with access". En tävling hölls via MetClub där ett antal vinnare valdes och dessa fick sedermera backstagepass och fotopass. Jag var med och filmade alla dagarna och jag har redan sett en hel del av det färdiga resultatet. Det är verkligen bra skit. Det blir en helt annan sak när allt inte är professionellt in i minsta detalj. Det blir liksom mer levande. Om ni får chansen att få tag i ett exemplar av Fan Can VI borde ni slå till direkt!

 

Fan Can VI kommer som sagt att gå att köpa med antingen DVD eller Blu-ray. Den kommer att innehålla en t-shirt, vulturus nyckelring och en videodisc.  Disc’en innehåller 4:e konserten i Köpenhamn samt intervjuer och massa extra material.  Som jag förstått det är allt klart för försäljning så jag gissar på att den kommer att finnas till försäljning i början av november. Ni får hålla er uppdaterade på www.metclub.com.

 

För övrigt filmades ytterligare en DVD förra året i Quebec som regisserades av Wayne Isham (senast Broken, Beat & Scarred-videon och Orgullo, Pasión y Gloria: Tres Noches en la Ciudad de México). Om jag får gissa ännu en gång så kommer nog denna att släppas lagom till jul. Mer information om detta dyker antagligen upp på Metallica.com så småning om.

 

E


Fan Can VI artwork


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback