The Big 4


Igår fick jag hem en jävligt cool limiterad box. Jag är lite svag när det kommer till boxar, burkar, samlarobjekt helt enkelt. Den spelades in i Sofia, Bulgarien tidigare i år. Jag var på dom 3 sonispherespelningarna innan den. Tror ni jag ångrar att jag inte åkte till Sofia eller? Hur som helst, boxen innehåller 10 timmar av live musik och video. Den innehåller 2 DVD-skivor som inkluderar behind the scenes dokumentation, 5 CD-skivor med dom 4 bandens fulla konserter, en "deluxe exstended booklet", dubbelsidad Sonisphere festival poster, 4st exklusiva photografier och ett Big 4 gitarrplektrum (vitt, svart, silver eller guld). När man beställer från Metstore eller MetClub får man även ett exklusivt rött Big 4-plektrum. Vad jag har för plektrum i min box lär jag nog aldrig veta, att bryta förpackningen är inte riktigt min grej. Ju längre en box är "sealed" desto högre värde får boxen. Det finns även en vanlig DVD-utgåva och en BD-utgåva. Jag har inte beställt dessa än men jag kommer göra det förr eller senare, i alla fall Bluray-utgåvan.


Jag ska försöka blogga lite mer senare, jag ska ju faktiskt till Australien imorgon. Sen ska jag försöka göra ett inlägg om vad jag haft för mig dom senaste dagarna. Det har varit fullt upp med lägenheten, skola och jobb. Det ska bli skönt med ett litet break.


E


Framsidan av boxen.



Boxen från sidan. Rätt fet.


Rött gitarrplektrum (framsida).


Rött gitarrplektrum (baksida).



Kommentarer
Postat av: metmike

Dumt och öppna boxen? Jag har gjort det. Fick ett vitt plektrum. Limiterad box my ass.. Beställde på CDON fick den 2 dagar senare. Limiterad i klass med coffin box

2010-11-09 @ 14:15:40
URL: http://blog.metmike.com
Postat av: Erik

Äh, den är ju speciell oavsett. Tänker inte öppna den. Jag slapp till och med tullen så det var det värt. Sen missade du ju plektrumet!

2010-11-09 @ 15:46:51
URL: http://erikontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback