Framme i Sydney

 

Ok. Framme. Äntligen. Klockan hemma är 23 typ, den 11:e. Här är klockan 5 över 9. Jag är faktiskt inte så trött. Inte än. En dusch skulle behövas dock. Tåget från Gävle gick 12.06 den 10:e. Framme på vandrarhemmet kl 23 den 11:e. Vad blir det, 35 timmar? Rätt skaplig resa det. Jag flög först till London utan problem. Det som dock var lite trist var att vara själv på Heathrow i 5 timmar innan flighten till Sydney. Helt värdelöst.  Jag käkade lite mat på THI Fridays och strosade runt lite. Jag passade på att köpa Ray Davies – See my friends för £6,80. Väl på planet fick vi vänta lite extra innan planet kom iväg. Det var nåt dom hade bytt på ett av hjulen och fordonet som lyfte upp planet hade gått sönder så dom fick hämta ett nytt sånt fordon. Flyget till Sydney gick via Singapore. Första biten gick väl rätt ok. Åt och drack och kollade på nån film på entertainmentsystemet. Jag tyckte det var lite trångt på flyget, lite för trångt för en sån lång resa, i alla fall om jag hade varit ett huvud längre. Men det funkade. Sen var det en timmes väntan i Singapore innan man fick boarda planet igen med ny besättning och kapten.  Jag har inte sovit mycket, jag sover sällan på flyg, i buss, bil. Man slumrar till en stund sen vaknar man till. Hur mycket kan jag sovit då? 6 timmar kanske, max. Men nu är jag framme! Det känns lite otroligt faktiskt. Det lilla jag sett av Sydney än så länge är väldigt positivt. Det är jättevackert här. Mellan 20-25 grader i skuggan. Enligt prognos ska det bli 26 grader idag. Perfekt.


Jag sitter på vandrarhemmet nu och väntar. Jag får inte checka in före 14. Jag får inte ens gå in i rummet eftersom att det kan finnas gäster som fortfarande sover. Det suger ju lite eftersom jag inte har haft nå mer kontakt med Lou. Det löser sig. Idag ska vi gå över bron är det tänk, det kommer bli spännande. Jag måste passa på att se så mycket som möjligt av Sydney idag känner jag. Det kan hända att jag går iväg en sväng och ser mig om innan jag kan checka in.


Jag var inne som hastigast på MetOntour och kollade hur spelningarna verkat. Bra variation, kul att dom lirade Orion igår. Den hade jag gärna sätt i morgon istället men det kommer fler tillfällen.


E


Första ölen på Arlanda.

Traditionen: en öl på arlanda innan avfärd.


På flyget till Singapore.

På flygtoan. Har väl rest 15 timmar eller nåt vid det här laget.


Mobilkort på vingen.

Vingen, bara någon timme kvar till Sydney.


Harbour bridge Sydney

Harbour bridge i Sydney. Taget från Cirkular Quay stationen.
Planen är som sagt att gå ("klättra") över denna idag.


Operahuset i Sydney

Operahuset i Sydney.



Kommentarer
Postat av: metmike

Inte alls avis, inte det minsta

2010-11-12 @ 15:00:29
URL: http://blog.metmike.com
Postat av: Steve

Besökte Australien under flertalet månader både 1996 och 1999/2000 som en del av två jorden runt resor. Ett otroligt häftigt och coolt land. Bara älskade Sydney.

Dricka öl och grilla diverse kött från den lokala vildmarken tillhörde vardagen.

Folket där nere är otroligt gästvänliga och coola. Berättar man att man är från Sverige blir de extra trevliga. Svenskar har ett gott rykte "down under".

Att dessutom få uppleva Metallica under ditt besök blir givetvis ett stort extra plus.

Ha en trevlig resa. Kommer att följa dig via bloggen.

2010-11-12 @ 19:52:10
Postat av: Mervin

Ha så trevligt imorgon (för dig blir det väl idag).

2010-11-12 @ 22:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback